Editorial. LA MODA: TEMPS D’EMERGÈNCIA?

En els últims anys s’ha evidenciat la falta d’una estratègia comuna i coherent en el món de la moda per part de la nostra administració, un fet que demostren els continus canvis en les plataformes i estratègies públiques de suport a aquest sector. El model clàssic de promoció de la moda, basat en les passarel•les, fires i showrooms, no està lliure del debat sobre si és el millor per ajudar al sector. En paral•lel, el canvi de paradigma tecnològic i digital obre camins per poder donar visibilitat i posicionar-nos com a referent en aquest àmbit, constituint així una alternativa a aquest model clàssic.
D’altra banda, Catalunya té talent i creativitat en el món de la moda. Ho demostren les nombroses escoles de disseny i els joves que s’obren camí sense massa suport, tan al nostre país com a l’estranger. Però malgrat aquest fet, la situació del sector encara està lluny de ser positiva.
Amb tots aquests elements, des de FAD. Xarxes d’Opinió pretenem una reflexió acurada sobre quin és el rumb a seguir per tal de donar sortida a aquest important sector.