Professionals líders en l’àmbit de la sostenibilitat i la moda ètica participen al fòrum internacional Re-/Barcelona. Coneix-los!
Creus que les iniciatives ètiques i sostenibles en el camp de la moda són una utopia? Et presentem a 5 professionals que demostren que són el present i el futur de la professió i del planeta. Tots ells participaran en el fòrum professional Re-/Barcelona, organitzat per Moda Sostenible Barcelona, el divendres 29 de novembre al Disseny Hub Barcelona.
Marie-Claire Daveu
Directora de sostenibilitat en Kering
“El més important és canviar la manera de pensar, però això no és possible si l’alta direcció no està involucrada. A Kering, la sostenibilitat és una prioritat a tots els nivells del nostre govern. La sostenibilitat és necessària tant a nivell estratègic, com en el terreny. Tenim equips a temps complet dedicats exclusivament a monitoritzar i facilitar mesures sostenibles a qualsevol nivell: ha d’estar a tot arreu. Part dels seus bonus, el deu per cent, estan vinculats al seu nivell de sostenibilitat. Els resultats comercials clàssics són importants, però no són suficients. S’han d’assolir resultats també en el camp de la sostenibilitat”.
Com Kering està marcant el començament d’una
nova era per a la moda sostenible – Anothermag
Kering és el grup global de luxe darrere de cases com Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen, Bottega Veneta, Boucheron i Brioni. Sota el lideratge de Daveu, Kering va ser nomenada l’empresa tèxtil, d’indumentària i d’articles de luxe més sostenible durant el Fòrum Econòmic Mundial 2018 a Davos. Altres èxits rellevants de Daveu són la divulgació pública del compte de pèrdues i guanys ambientals del grup (EP & L) i el llançament d’una aplicació homònima per a visualitzar i comparar immediatament l’impacte ambiental d’una creació, la creació d’un Laboratori d’innovacions materials (MIL) de mostres sostenibles de teles i tèxtils, una col·laboració amb Plug and Play – Fashion for Good, una inversió en Worn Again Technologies i la creació d’un MOOC (curs massiu obert en línia) sobre moda i sostenibilitat.
François-Ghislain Morillion
Fundador i CEO a Veja
“Uns 12 mesos després del desenvolupament de les sabatilles, vam contractar a dos corredors professionals perquè treballessin en el projecte internament. Va ser un desafiament, fins i tot amb les fàbriques, ja que estaven acostumades a treballar amb plàstics 100% verges. Necessitàvem deconstruir la sabata i buscar materials alternatius per a cada part per tenir un rendiment òptim i un origen reciclat de base biològica “
Com la marca de sabatilles sostenibles Veja
es va tornar viral – Financial Times
Veja és una marca de sabatilles esportives sostenibles fundada el 2005 per Sebastien Kopp i François-Ghislain Morillion. Morillion i Kopp van decidir crear unes sabatilles que tinguessin un impacte positiu, tant social com ambientalment. Per a això, van establir una cadena de subministrament de comerç just per al cautxú i el cotó al Brasil. Avui treballen amb 110 recol·lectors de cautxú a la selva amazònica i 800 recol·lectors de cotó. Totes les seves sabates estan fetes al sud del Brasil en una fàbrica amb bones condicions de treball i amb materials sostenibles. La seva producció justa vol dir que les sabatilles costen entre 5 i 7 vegades el preu dels seus competidors, però com que no fan publicitat, resulten al mateix preu que les grans marques a les botigues.
Carolina Álvarez-Ossorio
Directora de Màrqueting Global i Comunicació a Ecoalf
“Un producte fantàstic necessita tenir una història, però sobretot ha de tenir un impacte positiu. He passat la meva carrera desenvolupant productes i campanyes al voltant de les necessitats individuals i avui es tracta de posar els nostres peus a terra i comprendre el que està succeint al món. Avui estic orgullosa de ser part de Ecoalf, on netejem l’oceà cada dia per crear una nova generació de productes reciclats amb la mateixa qualitat i disseny que els millors no reciclats, per demostrar que no hi ha necessitat de seguir utilitzant recursos naturals irresponsablement”.
Com Ecoalf està fent que els tèxtils reciclats
siguin pràctics i elegants – Barrons
Ecoalf és l’única marca de moda espanyola que té el certificat B Corp que verifica l’impacte social i ambiental. L’empresa produeix totes les seves peces amb materials reciclats, com ampolles de plàstic i xarxes de pesca, que recull a través de la seva iniciativa «Upcycling the ocean» i que els seus enginyers reciclen per crear peces amb almenys el 80% de materials reciclats.
Alfred Vernis
Director Acadèmic de Sostenibilitat a Inditex
“Inditex va ser un cop coneguda per contribuir a democratitzar la moda, ara ens agradaria contribuir perquè sigui sostenible”
“La gent va a comprar moda, no sostenibilitat” – Modaes
Inditex és conscient que la prosperitat del grup està directament relacionada amb la prosperitat de les comunitats i el medi ambient on porta a terme la seva activitat comercial. És per això que estan compromesos amb l’Agenda 2030 de les Nacions Unides per al Desenvolupament Sostenible i han alineat la seva estratègia a les 17 resolucions principals de l’agenda.
Roberto Piqueras i Eme Rock
Curadors del MODA-FAD Sustainable Challenge i co-fundadors de Makeo
“El que segueix sent el nucli de Makeo és la idea de proporcionar als nostres clients producte que s’ha utilitzat localment i donar-li una altra oportunitat d’estendre la seva vida útil.
La gran inauguració de Makeo Barcelona – Fucking Young
Roberto Piqueras i Eme Rock són els cofundadors de Makeo, una botiga física i en línia de segona mà amb l’objectiu de reinventar el concepte donant a les peces un toc contemporani. Com a curadors del MODA-FAD Sustainable Challenge, el seu objectiu és augmentar el nivell de reciclatge a la moda, crear consciència i aprenentatge entre futurs professionals i consumidors i dignificar el residu a través de processos creatius, explorant el reciclatge com un camí cap a una major sostenibilitat en la indústria.
Si vols aprendre de més líders en matèria de sostenibilitat com aquests per impulsar un canvi sostenible en el seu propi negoci, no et perdis el fòrum professional Re-/Barcelona divendres 29 de novembre i l’àrea oberta el dissabte 30 de novembre. El futur de la moda és Re-!