Diversos ponents explicaran, a partir de l’anàlisi de tres productes, el llegat del Moviment Modern i l’escola Bauhaus al nostre país.
L’any 1919 s’inaugurà a Weimar l’escola Bauhaus. El seu llegat esdevé imprescindible per entendre la renovació de les característiques, els propòsits i els principis que en el terreny del disseny i l’arquitectura suposarà el Moviment Modern. Uns principis que es materialitzaran a Barcelona amb propostes com el Pavelló alemany que Mies van der Rohe i Lilly Reich projecten en ocasió de l’Exposició Internacional de 1929 i que es convertiran en l’impuls necessari per a la creació del G.A.T.C.P.A.C: el Grup d’Arquitectes i Tècnics Catalans per al Progrés de l’Arquitectura Contemporània que, l’any 1930, coincidint amb l’any en el que Mies van der Rohe es faria càrrec de la Bauhaus, es constituiran amb la voluntat d’incorporar a l’Europa del Sud els corrents avantguardistes del Moviment Modern.
En ocasió del centenari de la fundació de l’escola, l’ADI-FAD, l’Associació per a l’estudi del Moble i la Fundació Mies van der Rohe presenten, el pròxim 9 d’octubre, el «ADI Making of: 100 anys de la Bauhaus. L’arribada de la modernitat a través del disseny industrial». Una jornada on diversos ponents explicaran, a partir de l’anàlisi de tres productes, el llegat del Moviment Modern al nostre país.
A partir d’una introducció sobre la Bauhaus i la importància de l’escola en el camp del disseny industrial a càrrec de Xema Vidal, enginyer industrial, dissenyador i professor, Ricardo Ribas (arquitecte), Pedro Feduchi (arquitecte i professor), Antoni Mañach (filòsof i professor d’història, teoria i ètica del disseny), Nina Masó (editora de Santa & Cole), Oriol Pibernat (historiador, dissenyador i professor) i Gabriel Moragas (co-director de Mobles 114) analitzaran tres objectes representatius del Moviment Modern.
Els tres objectes:
Dos productes, aquests últims, reeditats actualment per les empreses Santa & Cole i Mobles 114, que ens explicaran el procés de recuperació i reedició, a partir dels anys noranta, coincidint amb la creació de la Fundació Mies i la reconstrucció del Pavelló per a la ciutat.