DESIGN MARKET

Al desembre de 2012 ADI-FAD inicia un nou projecte, un mercat nadalenc de productes de disseny industrial en col.laboració amb diarioDESIGN i Moritz. El DesignMarket neix amb la intenció d’establir una activitat anual que pugui arribar a un públic més ampli i menys focalitzat en el sector disseny, compartint la nostra activitat i apropant el disseny industrial a tots d’una manera amena i festiva. També ha estat un dels objectius fonamentals, el fet de crear una plataforma més perquè tant dissenyadors i empreses amb una llarga trajectòria, com joves dissenyadorsemprenedors del sector puguin comercialitzar els seus productes.

El resultat ha estat un mercat amb una acurada selecció de producte, en el qual es convida a alguns dels millors estudis i empreses de tot Espanya a vendre els seus dissenys, així com a petits estudis amb autoproduccions de sèries molt limitades que només poden trobar-se al DesignMarket. El DesignMarket compta ja amb tres exitoses edicions. A la primera del 2012, que va tenir lloc a la Fàbrica Moritz, es va comptar amb uns 35 expositors i comptabilitzar al voltant de 10.000 visitants en dues setmanes.

Al 2013 es va celebrar la segona edició, també a la Fàbrica Moritz, en la que van participar al voltant de 45 expositors, dividits en una sala d’objecte petit i una “d‘exposició” amb peces de major grandària. Es va comptar amb Corea com a país convidat. Unes 12.000 persones van visitar el mercat en quatre dies.

Al 2014 va tenir lloc la tercera edició, aquest cop celebrada ja a l’edifici del Disseny Hub Barcelona, nova seu del FAD. Portada a terme en col.laboració amb el Mercado Central de Diseño de Madrid s’ha convertit, gràcies a la capacitat de l’espai del que es disposava, en un esdeveniment de més gran escala. Han participat més de 100 expositors, exposats en una gran sala de l’edifici, acompanyats de l’exposició “The Wish List”, creada pel Museu Victoria&Alber t de Londres per el London Design Festival, que contenia peces dissenyades exclusivament per grans arquitectes i dissenyadors de renom com Zaha Hadid, Norman Foster o Paul Smith. Paral.lelament, en aquesta edició es va afegir el factor gastronòmic, acompanyant al mercat amb foodtrucks situats a l’exterior de l’edifici. Al voltant de 22.000 persones van acudir al mercat en els tres dies que va tenir lloc.

Vist l’interès creixent que desperta el mercat, el DesignMarket es convertirà en una activitat anual de l’ADI-FAD, oferint al públic una visió fresca i propera del disseny.

DesignMarket 2013